Logo hvid paa blaa Facebook Mynewsdesk
 

Presserum

  • fb
  • tw
  • li
  • em
  • Karsten Suhr
    Formand
    T: +45 33307936
    M: +45 4028 0027
    E: 
    Twitter

    Søren T. Lodahl
    Sekretariatschef
    T: +45 33307929
    M:  +45 29617520
    E: 
    Twitter

    Simone Dalsgaard
    Kommunikationsansvarlig, Chefkonsulent
    T: +45 33307927
    M: +45 60771719
    E: 
    Twitter

    Seneste nyheder

    Den frie og private Sejergaardsskolen på Midtsjælland vil være bæredygtig og er i gang med at blive ”2030 SKOLE” og certificeret inden for FN’s 17 Verdensmål.
    ​Skt. Knuds Skole, en fri og privat grundskole i Aarhus, har lavet et anderledes fag: ”Sprog i spil”. Skolen vil understøtte den kulturelle mangfoldighed ved at bygge bro mellem elevernes hverdagssprog og skolens fagsprog. Skolen ønsker at udvikle elevernes sproglige kompetencer til gavn for udbyttet af den generelle undervisning, men skolen anser også sprogbrug for at bære et socialt formål.
    Nanna Filt Christensen fra den frie og private Taastrup Realskole vinder Årets Fjernunderviser under Politikens Undervisningspris 2020. Hun har gjort sig fortjent til prisen ved sin håndtering af matematikundervisningen for 4. klasse under skolelukningen. Hun byggede et klasselokale og elever ud af Lego. Hun opbyggede personkarakterer og scenarier, som hun lavede små film over.
    Der ses en stigning i antallet af børn og unge med angst. Det ønsker Karrebæksminde Privatskole at være rustet til at klare. Skolen har derfor fået uddannet en vejleder i angsthåndtering. Du kan læse mere om skolens tiltag i artiklen.
    Majken Grünfeld fra den frie og private grundskole Sct. Mariæ Skole i Aalborg er blevet hædret med Novo Nordisk Fondens Natur- og Teknologilærerpris 2020. Evnen til at fastholde elevers interesse for naturfag og teknologi hele vejen fra indskolingen til eksamnerne i 10. klasse ligger bag kåringen.
    ​De ældste grundskoleelever måtte mandag komme tilbage i skole. De frie og private skoler stod klar. Friheden til lokale løsninger gjorde det muligt. Det har været vigtigt for hver skole at finde løsninger, der passer til kapacitet, ressourcer og ikke mindst skolens pædagogiske og værdimæssige grundlag. I artiklen er der en række eksempler på, hvordan skolerne har løst det.